Ղազարոս Աղայան նախագծի ամփոփում

Առաջադրանք 2
Համեմատիր Աղայանի և «Մխիթար Սեբաստացի» կրթահամալիրում իրականացվող մանկավարժության հիմնական դրույթները՝  փորձելով գտնել 7 նմանություն կամ տարբերություն:
7 նմանություն
1. երկսեռ ուսուցում
2.Նա և մեր ուսուցիչներն նույնպես գրելեն ուսուցողական գրքեր
3.Աղայանը ինչպես նաև մեր ուսուցիչների նպատակն է մեզ կրթել զարգացնել և այլն
4.Մանկավարժական վարպետություն
5.Դասավանդման կատարելիություն
6.սեր երեխաների նկատմամբ
7.«Խաղալն ու երգելը երեխայոց… հատկություններն են», ես նկատելեմ որ կրստեր դպրոցներում նաև պարտեզներում երեխաներին սովորեցնումեն ժողովրդական երգեր որպեսզի չանաչեն մեր արվեստը:
Առաջադրանք 3 
Նայեք Ղազարոս Աղայանի մասին պատմող ֆիլմը և 5-7 նախադասությամբ գրավոր շարադրեք:
Ղազարոս Աղայանի մասին ֆիլմում պատմում էր իր գյուղի՝ Բորնիս խաչենի մասին :Գյուղն իր համար մուսա է եղել .. նա այտեղ է կարողացել իր մտքերը արտահայտել թղթին:Նրա մասին բոլորը միայն լավ են խոսում, նրա նման չկար նա միակներ:Գյուղի օդը սարերը, մարգագետիները նրան ուժ էին տալիս գրելուն: Նա նաև կարողանում էր գեղեցիկ խոսել երեխաների հետ:Նրա գյուղում գրած բանաստեղծություները շատ մաքուր հասկացվող և ջինջ էին:Նա նաև եղել է մանկավարժ, և նրա նպատակն էր կրթել ուժեղ խելոք առաքինի մարդկանց:

Առաջադրանք 4

Կարդա Ղազարոս Աղայանի  «Վաճառականի խիղճը» հեքիաթը:

Փորձիր վերլուծել գործակատարի «Երբ մարդը խիղճ չունի, մեռածի հաշվում է» միտքը:

«Երբ մարդը խիղճ չունի, մեռածի հաշվում է» ասելով ես հասկանում եմ մի մարդու ով չունի խիղճ, որը չի կարող մարդ լինել, միայն ֆիզիկապես…Նա չիզգում  չի ցավում:Սակայն իմ կարծիքով չի կարող այդպիսի մարդ լինել, հաստատ մի թույլ տեղ կունենա հոգու խորքում գոնե մի փոքր խիղճ կլինի:

Ներկայացրու խնդրեմ քո պատկերացումները խղճի մասին:

Խիղճ ասելով նկատի ունեմ մի երևույթ, որի միջոցով կարողանում են զգալ, ցավել, խղճալ: Խղճի միջոցով ենք ապրում, մեզ մարդ զգում: Շատ ժամանակ հենց խիղճն է մեզ դրում անել այնպիսի բաներ, որոնք ազդում են մեր խղճի վրա սակայն անել չենք ուզում: Խղճի միջոցով մարդ կարողանում է  կառավարել դիմացինին:

 

Առաջադրանք 5

(Հատվածները Ղազարոս Աղայանի  «Մանկական աշխարհայացք կամ Լույս ու մութ աշխարհները» հեքիաթից  են):

1. «Զարմանալի մի աշխարհ է մանկական աշխարհը․ ափսո՜ս, որ մարդ խելահաս եղած ժամանակ՝ է՛լ չի կարողանում մտնել այդ աշխարհը, որ իր առաջվան լսածները մեկ անգամ էլ լսե։ Ամենայն ինչ, որ մանկության ժամանակ մոտիկ էր, մեծացած ժամանակ հեռանում է. ինչ որ հեշտ էր՝ դժվարանում, ինչ որ պարզ և հասկանալի էր՝ խավարում է և անըմբռնելի դառնում։ Ինչքան հիմա ես հիշում եմ, մանկությանս ժամանակ մեզ համար ոչ մի վերացական բան չկար, ամենայն ինչ տեսանելի և շոշափելի էր։

Առաջ Մութ աշխարհն էլ է եղել մեզանից մոտիկ,– ասում էր Գյուլնազ տատը։– Պատահել է, որ աղջկերքն իլիկ մտնելիս՝ հանկարծ թելը կտրվել է, և իլիկը մի հորի միջով ընկել է Մութ աշխարհը։ Եթե իլիկ մանող աղջիկը մի բարի աղջիկ է եղել, Ներքի աշխարհի բարի պառավները նրա իլիկը վեր նետելով՝ ետ են դարձրել նրան։ Բայց հիմա Ներքի աշխարհն էլ է հեռացել մեզանից»։

1.Հնարավորինս մանրամասն ներկայացրեք խնդրեմ ձեր աշխարհի մութ ու լույս կողմերը:

Իմ հոգում կա երկու ուղություն ՝ մութ և լույս:Չեմ սիրում մութ կողմը սակայն շատ ժամանակ չեմ կարողանում փախչել դրանից:Լույս կողմը ինձ հավատ է ներշնչում, այնտեղ իմ մանկությունն է թաքնված:Մութ կողմում իմ հաղթահրած և չհաղթարահարց սակայն տխուր պատմություններն են:Լուսի շնորհիվ  դրանք ես մոռանում եմ, քայլում եմ առաջ, տեսնելով լավը:

2.«Հին ժամանակներում, ճշմարիտ է, Ներքի և Վերին աշխարհների մեջ սերտ հարաբերություն է եղել, բայց հետո մեր մեղքիցն է եղել, թե պատահմամբ՝ մեր աշխարհը ցածրացել է, առաջ՝ քիչ, և հետո՝ շատ։ Լսած ենք, որ մեր հեռացած ժամանակն էլ մի սանդուղք է եղել, և այդ սանդուղքով արդար մարդիկը վեր բարձրանալիս և վայր իջնելիս են եղել, բայց հիմա այդ սանդուղքն աներևութացել է, էլ չի երևում…»:

Ի՞նչ եք կարծում, մարդիկ ի՞նչ պետք է  անեն, որպեսզի այդ սանդուղքն առաջվա նման կարողանան տեսնել:

Առաջին հերթին մարդիկ պետք է մարդ լինեն, կենդանի արարած խղճով և զգացմունքներով, լավատես և ժպտերես:Սանդուխքը չեն կարող հետ բերել, այն կարող են նորից ստեղել, ավելացնելով ավելի շատ ջերմություն  սեր:

Առաջադրանքը Նունե Մովսիսյանի բլոգից-http://movsisyannune.com/2013/04/02/%D5%A1%D5%B2%D5%A1%D5%B5%D5%A1%D5%B6%D5%A1%D5%AF%D5%A1%D5%B6-%D6%85%D6%80%D5%A5%D6%80/

 

Առաջադրանք 6 

Կարդա Աղայանի «Երկու խոշոր չարիք»  հոդվածը  (1898 թ.) և պատասխանիր հետևյալ հարցերին:

1.Ի՞նչ երկու խոշոր չարիքի մասին է խոսքը:

Խոսքը մտավոր հոգնածության և ներվոտության մասին է:

2.Որո՞նք են այդ չարիքների առաջացման պատճառները:

Ներվոտությունը առաջ է եկել այն բազմաթիվ նշանավոր պատմական դեպքերից, որոնք ցնցեցին մեր դարում  մի շարք սերունդների մտքեր. Ֆրանսիական մեծ հեղափոխությունը, Նապոլեոնյան պատերազմներ, մտքերի շարժում մեր դարի կեսում, տեխնիկական գիտությնների հսկայական զարգացումն, կյանքի կենցաղավարության արմատական փոփոխություն շոգու և էլեկտրականության  ազդեցության  տակ, գույության կռվի ասպարեզում արտահայտած սարսափելի եռանդը, ազգաբնակության խոշոր կենտրոների աճում, կրոնի կռիվն աճող նյութապաշտության դեմ, սոցիալական վարպետությունների տարածումն, կապիտալիզմի և պրոլետարիատի ահագին զարգացումն –այդ բոլորը խոր տպավորություն գործեց մարդկանց ներվային սիստեմի վրա և անջնջելի հետք թողեց:

Մտավոր հոգնածության պատճառն է ժամանակակից դպրոցն ու կրթական սիստեմն է, գլխավորապես գիմնազիաները և համալսարաններն են:

3.Ինքը` Աղայանը, ի՞նչ զորեղ դարմաններ է առաջարկում այդ երկու խոշոր չարիքների հաղթահարման համար:

Բինեն և Անրին եզրփակումնեն նրանով որ պետք  դեն շպրտել հին սիստեմը և ստեղծել նորը, այն պետք է հիմնվի  դիտողության և փորձի վրա , այսինքն այն սյուների վրա , որոնց վրա հիմնաված է ամբողջ ժամակակաից գիտությունը:Ահա զորեղ դարմանները, որոնք ներկայացրել էր Աղայանը:

Առաջադրանք 7
Կատարված աշխատանքի վերլուծություն-Կատարածս աշխատանքի վերլուծություն

Առաջադրանք 8

Կատարած աշխատանքի գնահատում
Ես ինձ կգնահատեի 8, որոշ չափով արելեմ բոլոր առաջադրանքները:

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s